گل باقالی خانم (مریم شیکمو)

یک وبلاگ خوشمزه و کم کالری دست نوشته های یک رشتی

گل باقالی خانم (مریم شیکمو)

یک وبلاگ خوشمزه و کم کالری دست نوشته های یک رشتی

ببار ای بارون ببار بر کوه و دشت و هامون ببار

داره شر شر بارون میاد خیلی جاتون خالیه! روزای بارونی خیلی خاطره انگیز هستند! شاید چون حس خوبی بهت میدن! هوای گرم و بارونی! بارونی که خیس میشی اما سردت نمیشه!  

 

کامنت ها روخواندم! به نظرم میاد ۱ نفر با چند اسم مختلف برایم کامنت گذاشته! البته هیچ اشکالی هم نداره فقط یکم برام جالب بود! 

 

 یک کتاب بسیار زیبا خواندم به نام outliers داستان کوتاه بود اما بسیار تاثیر گذار! یکی از داستان هایش 10000 ساعت نام داشت! در واقع داستانی واقعی بود از زندگی چند انسان خیلی موفق مثل بیل جو مخترع اینترنت و بیل گیتس و چند هنر مند بسیار معروف! در واقع آکادمی روانشناسی آمریکا یک تحقیق درباره ماهیت هوش که آیا هوش انسان اکتسابی است و یا ژنی است انجام داده به این صورت که دریک دانشگاه بسیار معروف نوازنده ها یی که در آنجا درس می خواندند را به 3 دسته تقسیم کرده بود دسته ای که بسیار هنرمند و با استعاد بودند و توانایی رهبر ارکستر های بزرگ را داشتند دسته 2 دسته ای بودند که به اندازه دسته نخست هنر مند نبوده و لی در حد نوازندگان کنسرت های بسیار بزرگ بودند! و دسته 3 هنر مندانی در حد معلم های موسیقی آموزشگاه ها بودند! از این 3 دسته خواستند که میزان تمرینشان را از وقتی که شروع به نواختن کرده اند بنویسند! مثلا اگر از 5 سالگی شروع کرده اند به نواختن ساز بنویسند که در 5 سالگی هفته ای چقدر تمرین می کردند و در 6 سالگی چقدر و الی آخر! نتیجه حیرت انگیز بود!!! گروه اول که هنرمندان بسیار بر جسته ای بودند 10.000 هزار ساعت به بالا تمرین کرده  بودند گروه 2 بین 7 تا 8 هزار ساعت و گروه سوم 4000 هزار ساعت!!! این آزمایش را چندبار دیگر با گروه های مختلف و رشته های مختلف تکرار کردند و به نتیجه مشابه رسیدند! قانون 10000 ساعت را دوست دارم و 10000 ساعت دیگر من در دانشگاه هاروارد خواهم بود!

نظرات 2 + ارسال نظر
خانم کاولیتز سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:48 ق.ظ http://www.mondo.blogksy.com

خیلی جالب بود !!! ۱۰۰۰۰ ساعت !!‌کاشکی منم ۱۰۰۰۰ساعت دیگه جایی باشم که میخوام.

سارا سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:17 ق.ظ http://www.sarahr1234.persianblog.ir

چه جالب حتما همین طور خواهد بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد