گل باقالی خانم (مریم شیکمو)

یک وبلاگ خوشمزه و کم کالری دست نوشته های یک رشتی

گل باقالی خانم (مریم شیکمو)

یک وبلاگ خوشمزه و کم کالری دست نوشته های یک رشتی

غذای هندی امروز  اسم؛جیکن بریانی برای ۶ نفر  

مواد لازم؛ 

ماست ۲ قاشق 

مرغ ۱ سینه مرغ 

پیاز داغ ۲ قاشق 

نمک و فلفل قرمز و زرد چوبه هر کدام ۱ قاشق غذا خوری  

برنج پخته و اماده ۴ پیمانه!  

هل ۱ قاشق اگر دوست داشتین بادام هندی یا پسته ۱ قاشق غذا خوری 

 

طریقه پخت؛ 

مرغو تیکه های متوسط میکنین با ماست و ادویه و پیاز داغ و هل و مخلفات قاطی میکنید و در فر میگزارید تا تمام آب این مخلوط از بین بره و خشک شه حدود ۲ ساعت با دمای ۴۰۰ طول میکشه  بعد از فر درش می یارین و با برنج آماده دم کشیده و کمی مخلوط زعفرون و زرشک با مرغ آماده شده مخلوط کنید و آماده سرو کردنه جای مرغ از گوشت هم میشه استفاده کرد  در این غذا از روغن استفاده نشده  و مواد مفید و مغزی زیادی هم داره من کالری ۶ قاشق شو حساب کردم ۴۰۰ تا شد نوش جان  

سحری: 

هیچی    ۰

افطار: 

۴ قاشق قیمه+۲ عدد چیپس +آب مرغ

۲۵۰+۱۰۰+۱۰۰=۴۵۰

میان وعد ه: 

کمی حلوا+۲ تافی

۳۰+۱۰۰=۱۳۰

آب: 

!

 نماز: 

کالری کل

۵۸۰

ورزش: 

ریلکسشن: 

 

 

نتیجه مهمان داشتن یک انسان کم اراده ۱۲۰ کالری زیاد خوردنه اما در عوض  خیلی به این آدم بیجنبه خوش میگذره و کلی هم می خنده و برای لحظه ای یادش میره که پیش  خانوادش نیست  و حالا حالا ها هم مامانش اینا رو نمی بیبنه این شعر یکی از زیباترین شعر های فاسی است  واین شعرو اگر   یکی واقعا بهش اعتقاد داشته باشه یکی از بهترین انسان های دنیا میشه

 

تن آدمی شریف است ، به جان آدمیت

 نه همین لباس زیبا ست ، نشان آدمیت


اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی ... 

         چه میان نقش دیوار و میان آدمیت ؟


خور و خواب و خشم و شهوت ، شغب است و جهل و ظلمت

           َحیَوان خبر ندارد ز جهان آدمیت


به حقیقت آدمی باش ، وگرنه مرغ باشد

که همی سخن بگوید ، به زبان آدمیت


مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی ؟

 که فرشته ره ندارد ، به مقام آدمیت

سحری: 

شیر کرنفلکس   ۱۵۰

افطار: 

غذا ی هندی۶ قاشق+لازانیا ۱۰۰گرم

۴۰۰+۳۰۰=۷۰۰

میان وعد ه: 

۱ سکوپ بستنی

۱۲۰

آب: 

۴ لیوان !

 نماز: 

کالری کل

=۹۷۰

ورزش: 

ریلکسشن: 


اگر این درنده‌خویی ز طبیعتت بمیرد

 همه عمر زنده باشی ، به روان آدمیت


رسد آدمی به جایی ، که بجز خدا نبیند

بنگر که تا چه حد است ، مکان آدمیت


َطیَران مرغ دیدی ؟ تو ز پای‌بند شهوت

      به در آی تا ببینی ، َطیَران آدمیت


نه بیان فضل کردم که نصیحت تو گفتم

هم از آدمی شنیدیم ، بیان آدمیت

نظرات 8 + ارسال نظر
مردی که می خندد دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:51 ب.ظ http://themanwholaughs.blogsky.com

سلام..
خوشحالم که اینقدر تپل مپل (مثل خودم)زیاد شده...ولی با یک همت کوچیک همه چی درست میشه...حتی بی ارادگی.

من از زیاد شدن توپلا خیلی ناراحتم اما از کم کردن وزنشون خوشحالم

توئیگی دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:22 ب.ظ http://130kg.blogfa.com/

الهی . هر وقت از دوری از مامانت میگی
دلم شرحه شرحه میشه
مامانا خیلــــــــی عزیزن . باباها هم همینطور
خداوند سایه اشونو سر ما حفظ کنه
مطمئن باش همینکه زندگیت سر و سامونی داره و همسری داری و دارین تحصیل میکنید و ... حتی اگه دور باشی مایه افتخار و خوشحالی مامان و بابات هستی .
منکه دم گوششون هستم و با وضعیت زندگی که برای خودم ساختم مایه دقشونم ( خدای نکرده )

آخی قربونت برم که اینقدر مهربونی بعدشم من مطمئنم که مامانت خیلی بت افتخار میکنه اما من تا وقتی که ایران بودم هیچ کاره خاصی واسه ی مامانم نکردم شاید فقط اسباب زحمتش شده بودم الانم که دستم بهش نمی رسه!! اما تو پیششونی میتونی اگه اشتباهی هم کردی جبران کنی اما قدرشونو بدون درسته که ازدواج کردم با کسی که همیشه میخوامش اما همیشه دلم واسه ی دختر خونه بودن تنگ میشه بوس

یه تپل کوچولو دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام ..

آپ بودم که .. :دی
عجییییب !!!

اشکالی نداره .. کم کم باید با وجود مهمان ها عادت کنیم .. + اگه تو روحیه ات تاثیر داشته .. قول میدم اصلا جذب نشده باشه ....

من خیلیی شعر دوست دارم .. الحق این شعر هم خیلیی قشنگه ...
گل و بوس

اشکال که معلومه نداره! اما باید تذکر رو داد که عادت نشه .آره شعره گل سر سبد شعر های فارسی و شاهکار سعدیه!

لونا سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 04:06 ق.ظ http://lunaa.blogfa.com

سلام مریم جون
واقعا درست میگی...این شعر خیلی قشنگه.
عزیزم تو که خیلی به رژیمت پایبندی...حالا به خاطر مهمونی یه روز ۱۲۰ کالری بیشتر از همیشه شده که مطمئنم جبران میکنی.اما خیلی خوشحالم که بهت خوش گذشته.عزیزم مامانها اینقدر مهربون هستن که اگه حتی از راه دور یه تلفن کوچیک هم بهشون کنی کلی دلشون شاد میشه.پس غصه نخور و فکر نکن چون از مامانت دوری دیگه کاری از دستت براشون برنمیاد.
راستی این غذا هندیه دستپخت خودت بوده یا رستوران؟..اگه دستپخت خودت بوده طرز تهیه اش رو مینویسی؟

اه این غذا هندیه شاهکار امروز مینویسم رسپیشو

عاطفه سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 05:52 ق.ظ

نوش جونت
کالریت که بالا نرفته نگران نباش!

زی زی سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:17 ق.ظ

چه جالب
وب تو شبیه وب نانازیه !!!!!!!!!
و شعرات منو یاد دیانا میندازه
ادبیات فارسی که نمی خونی احیانا ؟ آخه ما که تو ایرانیم این شعرها رو نمی دونیم از کجا بیاریم ولی تو مه خارجی هستی اینقدر با دقت اینا رو می نویسی خب مشکوکه دیگه قبول کن....
تازه شم ۱۲۰ کالری که ارزش این حرفا رو نداره ننه
شادالو باش که دنیا به آدمهای شادالو می خنده
امشب هم یه شب بزرگ خداس که لازمه واسه هم زیاد دعا کنیم

قربونت برم اینکه دیگه ادبیات فارسی و این چیزا نمی خواد که این معروف ترین شعر سعدیه به اسم آدمیت بعدشم التماس دعا

باربی سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:56 ق.ظ http://1topol.blogfa.com

سلام مریم جون
مرسی که به من سر می زنی و راهنماییم می کنی . من واقعا نیاز به راهنمایی و کمک دارم . در مورد قد وزن و سن که پرسیده بودی عزیزم من که اون گوشه وبلاگم نوشتم که مگه مشخص نیست؟
قد:۱۷۱ یعنی قبلا ۱۷۲.۵ بودم ولی دکتر میگه از بس چاق شدی قدت هم کوتاه شده؟!!!!!! می گفت تازه هر زایمانی هم قد رو یه مقداری کوتاه می کنه ولی بهرحال الان ۱۷۱ هستم
متولد ۱۳۵۴ و وزن الان هم ۱۲۷ در نظر بگیر . واقعا از لطفت ممنونم

اوکی باربی جان الان محاسبات لازمه رو انچام میدم و بت سر میزنم

(¯`·._.:پرستش:._.·´¯) سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:52 ب.ظ http://barbie-parastesh.blogfa.com/

سلام گلباقالی جونم :*
شعر بسیار زیباست . مرسی از انتخاب قشنگت خانومی.
من دیگه در پختن انواع غذا با مرغ استاد شدم D:
از بس که هرروز مرغ میپزم تا قورمه سبزی و قیمه و فسنجون و اینا نخورم :((
راستی خوشگله، اون روشی که برای تقسیم بندی گفتم، عیناً همون چیزیه که پزشکها میدن برای روز تقلب. توی وبلاگ آیدین هم دستورالعملش هست.
اونی که میگی همیشه باید 500 تا کمتر ازش خورد bmr نیست، چون همیشه پزشکها میگن که باید حداقل اندازه bmr بخوری. اونی که 500 تا کمتر ازش میخورن کالری روزانهء تثبیته :*

مرسی از توچه ت بوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد